ردکردن این

کامپیوتر مناسب برای آهنگسازی

کامپیوتر مناسب برای آهنگسازی

بخش زیادی از فعالیت های مورد نیاز در آهنگسازی امروزه نیازمند به فرایندهای دیجیتالی خواهند بود. تنظیم، میکس و مسترینگ  کارهایی هستند که برای انجام آنها نیاز به کامپیوتر و یا لپ تاپ دارند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چه کامپیوتر و یا لپ تاپی برای آهنگسازی نیاز می باشد و یا مشخصات سیستم مورد نیاز برای انجام این کارها چیست. در ادامه این مطلب به بهترین سیستم در این کار نخواهیم پرداخت و تنها به کمترین ویژگی های اصلی مورد نیاز می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید کامپیوتر مورد نظر خود را مطابق با بودجه ای که برای این کار اختصاص داده اید انتخاب و خرید نمایید. در انتخاب و خرید کامپیوتر و لپ تاپ سعی نمایید از راهنمایی های کارشناسان سخت افزاری استفاده نموده و با توجه به نوع کاربری خود خرید کنید. متخصصان فعال در گروه مهندسی لعل فام، به کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ و یا قطعات مختلف کامپیوتری دارند، به صورت رایگان مشاوره می دهند. برای آشنایی با ویژگی قطعات اصلی در سیستم های مورد استفاده در آهنگسازی با پی سی کالا تا پایان این محتوا همراهی نمایید.

فعالیت های آهنگ سازی ما در هر سطحی که باشند، نیاز به استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ دارند. کامپیوتر را می توان به عنوان قلب استودیو در نظر گرفت. چرا که تمامی تنظیمات و محاسبات مورد نیاز ما در آن انجام خواهند شد. با توجه به این که برنامه های مورد استفاده در کارهای آهنگسازی، امروزه به میزان بسیار زیادی بهینه شده اند، در این کار نیاز به سیستم های بسیار قدرتمند نخواهد بود. از اولویت های اصلی در سیستم های مورد استفاده در آهنگسازی می توان به، پردازنده مرکزی، مقدار رم و نوع و حجم حافظه دائمی دستگاه اشاره نمود. پردازنده به عنوان مغز دستگاه اصلی ترین قطعه ای است که در خرید کامپیوتر برای هر گونه کاربری مورد توجه قرار می گیرد.

شما می توانید از پردازنده های Core i3 نسل دهم و نمونه هایی که امتیاز بنچمارک بالاتری به نسبت آنها دارند برای این کار استفاده نمایید. دریافت خروجی از نرم افزارهای مورد استفاده در این کار، نیاز به سرعتی مناسب در پردازنده مرکزی دستگاه شما خواهد داشت، همچنین بکارگیری پلاگین هایی مانند کمپرسور و Saturator  و یا استفاده از افکت دیلی و ریورب، به سرعت بیشتری در پردازنده نیاز دارد. بنابراین به میزانی که قدرت پردازنده مرکزی در لپ تاپ و یا کامپیوتر شما بیشتر باشد سرعت انجام تسک ها بالاتر خواهد رفت. مقدار حافظه رم که در کار با نرم افزارهای صدا سازی، تنظیم و یا ریمیکس، نیاز است حداقل 8 گیگابایت می باشد. در بسیاری از کارهای آهنگسازی نیاز به استفاده همزمان از دو یا چند نرم افزار است. در اجرا و بکارگیری برنامه های متعدد بر روی سیستم نیاز به مقدار رم بیشتری خواهید داشت. مقدار 16 گیگابایت حافظه رم بر روی دستگاه شما به منظور استفاده از برنامه های مورد نیاز در آهنگسازی، بسیار ایده آل می باشد.

در کامپیوترهای مناسب برای آهنگ سازی از هر نوع حافظه ای می توانید به عنوان حافظه دائمی استفاده نمایید. البته SSD ها سرعت بسیار بیشتری به نسبت هارد درایو دیسک ها دارند ولی حجم حافظه ای که برای آرشیو کردن فایل ها مورد استفاده قرار می گیرد به نسبت سرعت از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. به همین جهت می توان از حافظه های HDD برای ذخیره سازی و بایگانی فایل های خود استفاده نمایید و یک SSD با حجم پایین برای کار با برنامه های خود بکارگیری کنید.

در سیستم های مورد استفاده برای آهنگسازی، پردازنده های گرافیکی از نوع APU (مجتمع با پردازنده مرکزی) کافی و مناسب می باشند. گرافیک مجزا برای استفاده در این کاربری نیاز نبوده و احتیاجی به هزینه بیشتر برای این بخش نیست. در این مطلب سعی کردیم به ویژگی های حداقلی در یک سیستم مورد استفاده برای آهنگسازی اشاره داشته باشیم. توجه داشته باشید در صورتی که دانش کافی برای انتخاب قطعه به منظور جمع آوری یک سیستم در این کاربری ندارید، می بایست با متخصصین فعال در این زمینه مشورت نمایید. یکی از خدمات قابل ارائه توسط گروه مهندسی لعل فام، مشاوره به کاربرانی است که قصد خرید لپ تاپ و یا سیستم برای یک کاربری خاص و یا سیستم طراحی دارند. هموطنان عزیز می توانند به وسیله تماس با همکاران کارشناس ما در وب سایت پی سی کالا از خدمات متنوع و محصولات این مجموعه مطلع شوند.