ردکردن این

راهنمای خرید کامپیوتر دانش آموزی

student-pc

بسیاری از دانش آموزان امروزه برای انجام کارها، تکالیف درسی و تحقیقی خود نیاز به خرید کامپیوتر و یا لپ تاپ دارند. برخی از کاربران ترجیح می دهند در فعالیت های خود از کامپیوتر استفاده نمایند. برای استفاده در کارهای تحصیلی و یا به منظور استفاده کودکان و نوجوانان نیازی به سخت افزارهای ظرفیت بالا در سیستم نبوده و در رنج قیمت های پایین هم می توان نمونه مناسبی تهیه و استفاده نمود. البته باید توجه داشت که برخی از کاربرها علاوه بر یک کاربری خاص در لپ تاپ و یا کامپیوتر نیاز به انجام برخی از کاربری های دیگر نیز دارند. در این صورت می بایست نوع کاربری و سطح انتظاری که از کامپیوتر دارید مشخص باشد. برای خرید و یا جمع آوری یک سیستم مناسب در هر کاربری می بایست با افراد متخصص در زمینه سخت افزارهای کامپیوتری مشورت کرده و از آنها برای این کار راهنمایی دریافت نمود. گروه مهندسی لعل فام از مجموعه های پیشرو در زمینه فروش و تعمیر سخت افزارهای کامپیوتری در کشور است که کارشناسان این مجموعه به کاربران، برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر در کاربری مورد نظرشان مشاوره می دهند. در ادامه این محتوا برای آشنایی با نکات مهمی در خرید کامپیوتر دانش آموزی و یا نمونه های مورد استفاده برای نوجوانان با پی سی کالا همراه باشید.

در انتخاب و خرید سیستم دانش آموزی، نوع مادربرد و پردازنده، حافظه رم، کارت گرافیک، پاور کیس و مانیتور، به ترتیب از اولویت های اول تا آخر هستند. پردازنده Core i3 6100 اینتل، نمونه ای خوب در کامپیوترهای مورد استفاده در این نوع کاربری هستند. این پردازشگر علاوه بر قیمت مناسب و توان بالایی که در اجرای برنامه ها و بازی های مختلف دارد، از عهده تمامی پردازش های مورد نیاز در کاربری های دانش آموزی به راحتی بر خواهد آمد. تعداد 2 هسته و مجموعا 4 رشته پردازشی در این پردازشگر مورد استفاده قرار گرفته اند.توان مصرفی و یا همان TDP برای این قطعه به صورت متوسط 51 وات بر ساعت می باشد. ضمن این که برخوردار از پردازشگر گرافیکی مجتمع (APU)، مدل HD530 نیز است، که در کاربری های عمومی و خانگی به خوبی کارایی داشته و می توان روی آن حساب کرد. در یک سیستم با این سطح کاربری که نیاز به اجرای بازی ها و برنامه های سنگین ندارد می توان از ASRock H110M-HDV که نمونه ای خوش قیمت و با کیفیت است استفاده نمود. با استفاده از این مادربرد حتی در کاربری های نیمه سنگین می توان از دستگاه عملکرد مناسبی را مشاهده نمود.

پشتیبانی از حافظه رم DDR4 با دو اسلات رم و برخورداری از فناوری هایی مانند، ELNA Audio Caps وASRock Full Spike Protection از ویژگی های این مادربرد می باشند. مقدار حافظه رم یکی دیگر از فاکتورهای اصلی در خرید سیستم است. برای این کاربری دست کم به 8 گیگابایت حافظه رم نیاز می باشد. بسیاری از برنامه های مورد نیاز در استفاده های دانش آموزی و اجرای بازی های معمولی با این میزان از حافظه رم در دستگاه اجرا خواهند شد. در صورت نیاز به استفاده از برنامه های طراحی و گرافیکی و یا اجرای برخی بازی ها نیاز به پردازنده گرافیکی خواهید داشت. برای این منظور می توانید از ASUS GTX 950 2GB GDDR5 استفاده کرده که محصول شرکت ایسوس بوده و دارای 2 گیگابایت حافظه رم داخلی نسل GDDR5 می باشد. این کارت گرافیک را برای اجرا و بکارگیری بسیاری از برنامه ها و همچنین اجرای بازی های مختلف می توان استفاده نمود. از آنجایی که قطعات بکارگیری شده در این کیس از توان مصرفی پایینی برخوردار هستند، نیازی به پاور کیس قدرتمندی نخواهد بود. Cooler Master B500 Ver.2 با توان 500 وات نمونه ای بسیار مناسب با کمترین میزان اتلاف انرژی برای این کیس خواهد بود.

نمایشگر، کیس و دیگر قطعات جانبی در اولویت آخر انتخاب شما قرار خواهند گرفت که میتوان به آنها پرداخت. برای خرید کامپیوتر دانش آموزی و یا دیگر کاربری ها، نیاز به استفاده از راهنمایی های افراد متخصص در زمینه سخت افزار خواهید داشت. یکی از مجموعه های ارائه دهنده خدمات مشاوره ای برای انتخاب و خرید کامپیوتر و لپ تاپ به کاربران، گروه مهندسی لعل فام می باشد. هموطنان عزیز و ارجمند در صورت نیاز به خرید این لوازم و یا دریافت مشورت برای انتخاب می توانند با همکاران کارشناس ما در پی سی کالا تماس برقرار نموده و از راهنمایی های آنها استفاده کنند.