ردکردن این

نکات کلیدی در خرید کامپیوتر

نکات کلیدی در خرید لپ تاپ

دنیای فناوری های دیجیتال بسیار گسترده بوده و شناخت محصولاتی که در بازارهای این قطعات مورد معامله قرار می گیرند، نیاز به آشنایی با سخت افزارها و برندهای تولید کننده آنها دارد. کامپیوترها سهم بسیار بزرگی از بازار تکنولوژی های دیجیتال را به خود اختصاص داده اند. امروزه انسان ها در جنبه های گوناگون زندگی خود نیاز به کار با انواع کامپیوتر داشته و بسیاری از فعالیت های آنها با استفاده از انواع کامپیوتر و لپ تاپ قابل انجام می باشد. از جمله سوالات متداولی که برای کاربران نیازمند به خرید سیستم، پیش می آید، در رابطه با معیارها، هزینه ها، اولویت ها و نیازهایی است که در انتخاب، خرید و استفاده از انواع کامپیوتر، برای آنها تعریف شده اند. در پاسخ به همه این سوالات ابتدا نیاز است که شما به صورت مشخص تعیین نمایید که خواسته و یا انتظار شما از سیستم مورد نیازتان چیست. نیازها را در سه دسته اصلی، جنبی و احتمالی طبقه بندی کرده، تا بتوانید به صورت کلی انتظاراتتان از کامپیوتر را مشخص نمایید. هزینه های بالایی که در خرید قطعات کامپیوتری وجود دارد، ما را مجبور به اولویت بندی نیازهایمان در آنها و بکارگیری بهینه بودجه ای که برای این کار در دست داریم، می کند. در صورتی که شناختی از سخت افزارهای مورد نیاز در سیستم ها نداشته و یا نمیتوانید محصولات برندهای فعال در این زمینه را با هم مقایسه نمایید، می توانید از خدمات مشاوره ای گروه مهندسی لعل فام در فروشگاه پی سی کالا استفاده کنید. با این کار خواهید توانست بودجه خود را به بهینه ترین حالت ممکن در انتخاب قطعات مورد نیاز خود مدیریت کرده و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید. اولویت های اصلی کاربران در خرید کامپیوتر و نکات مهم در این کار، موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب به بیان برخی توضیحات در رابطه با آنها خواهیم پرداخت.

نکات مهم در خرید سیستم

اصلی ترین نکته در خرید کامپیوتر که می بایست مورد توجه کاربران قرار داشته باشد، همانطور که بیان شد نوع کاربری آن می باشد. قطعات یک کامپیوتر با توجه به نوع کاربری در اولویت های خریداران قرار خواهند گرفت. برای کارهای حرفه ای، طراحی و گیمینگ، نیاز به پردازنده های اصلی قدرتمند و کارت گرافیک قوی می باشد. در این کاربری ها پردازنده مرکزی، مادربرد و پردازنده گرافیکی در اولویت های اول قرار خواهند گرفت. پس از آنها حافظه های اصلی (رم) و جانبی (سیستم ذخیره سازی دائمی) مورد بررسی قرار می گیرند. در سیستم هایی که به منظور فعالیت های عمومی و کاربری های ساده تر مورد استفاده کاربران واقع می شوند، اساسا نیاز به پردازنده گرافیکی نبوده و پس از پردازنده مرکزی، به میزان رم ها توجه می شود. حافظه جانبی در این نوع سیستم ها نیز در پایان مورد بررسی قرار می گیرند. یکی از قطعاتی که در همه سیستم ها با هر نوع کاربری مورد نیاز است، پاور کیس می باشد. اگر پردازنده اصلی به عنوان مغز کامپیوتر شناخته شده است، پاور کیس ها حکم قلب را برای کامپیوتر شما خواهند داشت، که برق مورد نیاز دستگاه با آنها تامین خواهد شد. این قطعات آخرین موردی هستند که در همه کاربری های مورد توجه قرار خواهند گرفت. با توجه به قطعاتی که برای سیستم انتخاب می شوند، میزان برق مورد نیاز دستگاه محاسبه شده و پاور کیس تامین کننده آن به تناسب انتخاب شده و بکارگیری می شود. سازگاری قطعات انتخاب شده برای یک سیستم در عملکرد دستگاه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در صورت عدم توجه به این نکته در بکارگیری قطعات برای جمع آوری یک سیستم، بروز گلوگاه یا تنگنا در عملکرد کامپیوتر، یکی از اصلی ترین چالش هایی است که کاربران با آن مواجه خواهند شد. گلوگاه به معنی تنگنا، مشکلی است که در صورت عدم سازگاری در سرعت انتقال و یا پردازش داده ها بین سخت افزارهای اصلی در سیستم ایجاد می شود. این مسئله بیشتر در اسمبل های غیر حرفه ای و چیدمان ناصحیح قطعات بروز می یابد که مهمترین دلیل آن، عدم برخورداری از آشنایی کافی با میزان کیفیت عملکرد قطعات در افراد می باشد. در صورتی که آشنایی کافی با سخت افزارهای مورد نیاز در یک کامپیوتر را ندارید میتوانید به صورت رایگان از تجربه کارشناسان گروه مهندسی لعل فام در پی سی کالا برای انتخاب و خرید کامپیوتر استفاده نمایید.

مرکز خرید کامپیوتر

حتما به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب و بکارگیری قطعات کامپیوتری در کنار یکدیگر در یک سیستم، به صورت بهینه مستلزم دانش و مهارت کافی و تجربه زیاد در کار با سخت افزارها می باشد. به همین جهت بهترین کار در انتخاب و خرید سیستم با توجه به نوع کاربری خاص، مشورت نمودن با متخصصین خبره در این فن می باشد. گروه مهندسی لعل فام با تجربه و سابقه بسیار بالا در زمینه اسمبل سیستم های شخصی در کاربری های گوناگون، یکی از مجموعه های معتبر و فعال در این عرصه می باشد. متخصصان ما در گروه مهندسی لعل فام، خدمات گسترده ای برای کاربران، در زمینه مشاوره برای انتخاب و خرید قطعات کامپیوتری ارائه می کنند. در صورتی که به هر دلیل امکان بررسی قطعات مورد نیاز برای سیستم خود را ندارید، می توانید با توجه به کاربری خود، نمونه ای از بین سیستم های اسمبل شده در این مرکز برای خرید انتخاب نمایید. کامپیوترهای جمع آوری شده در پی سی کالا، در بهینه ترین حالت ممکن برای کاربری های، خانگی، عمومی، اداری، ورک استیشن تخصصی، گیمینگ، سیستم تریدینگ، سیستم طراحی، مهندسی و … اسمبل شده اند. هموطنان عزیز در صورت نیاز به خدمات عنوان شده، می توانند با همکاران کارشناس ما در وب سایت پی سی کالا تماس برقرار نمایند.