ردکردن این

نکات مهم در خرید کامپیوتر

نکات مهم در خرید کامپیوتر

با وجود این که در بازارهای کامپیوتری استقبال از انواع لپ تاپ ها بیشتر از کامپیوترهای رومیزی می باشد، اما واقعیت این است که کامپیوترها نیز هنوز طرفداران بسیار زیادی دارند و برخی کاربران به دلایل مختلف، خرید و استفاده از آنها را به خرید لپ تاپ ترجیح می دهند. قطعات مورد نیاز در جمع آوری کامپیوترها، تحت برندهای مختلفی در بازارهای کامپیوتری عرضه می شوند. این محصولات در سه گروه پایین رده، میان رده و بالارده طبقه بندی شده و کاربران با توجه به نیازهایی که در سیستم خود دارند، از بین آنها انتخاب نموده و سیستم خود را جمع آوری می کنند. عرضه قطعات کامپیوتری در برندها و مدل های گوناگون، این امکان را به کاربران میدهد که در انتخاب قطعات مورد نیاز خود، دست بازتری داشته و بودجه خود را به بهترین نحو مدیریت نمایند.

علاوه بر آن نکته ای که بسیاری از افراد را به خرید کامپیوتر ترغیب می کند، قابلیت ارتقاء در آنها می باشد. همانگونه که میدانید، تکنولوژی های دیجیتال به صورت روز افزون در حال توسعه و پیشرفت هستند و امکان استفاده از محصولات جدید عرضه شده در بازارها، یکی از مهمترین مزایایی است که در کار با کامپیوترها وجود دارد. جمع آوری یک سیستم با توجه به نوعی از کاربری، مستلزم برخورداری از دانش و تجربه بالا در شناخت سخت افزارها و میزان عملکرد آنها می باشد. بنابراین در خرید سیستم می بایست با افراد کارشناس و خبره در این زمینه مشورت نمود. گروه مهندسی لعل فام در فروشگاه پی سی کالا، از برترین های کشور در عرضه و تعمیر قطعات کامپیوتری و لپ تاپ هستند که به کاربران کامپیوترها در زمینه انتخاب قطعه و خرید کامپیوتر مشاوره می دهند. در ادامه این مطلب به بیان برخی نکات مهم در رابطه با خرید کامپیوتر خواهیم پرداخت.

جمع آوری یک سیستم مناسب

نصب یک کامپیوتر، هر چند نیاز به تجربه و رعایت نکات مختلف در این زمینه دارد، کار چندان سختی نبوده و بسیاری از کاربران می توانند با استفاده از آموزش هایی که در این باره ارائه شده، این کار را انجام دهند. نکته ای که جمع آوری یک کامپیوتر را با توجه به نوع کاربری خاصی سخت می کند، انتخاب قطعات مورد نیاز و سازگار با یکدیگر در یک کاربری می باشد. برخی از کاربران برای این کار از بعضی نرم افزارها استفاده می کنند، اما باید این نکته را در نظر داشت که همین کار نیز نیاز به دانش کامپیوتری داشته و البته شناخت قطعات موجود در بازار و مقایسه آنها به لحاظ قیمت نیز در این کار اهمیت بالایی خواهد داشت. توجه داشته باشید که نصب برخی از قطعات مانند پردازنده مرکزی و یا خنک کننده های مایع در سیستم، نیازمند تجربه بوده و امکان خرابی قطعه در نصب های غیر حرفه ای وجود دارد.

به صورت کلی، برای جمع آوری یک سیستم، آنچه علاوه بر بودجه نیاز خواهید داشت، مشورت با یک متخصص سخت افزاری در انتخاب و خرید قطعات می باشد. برخی از کاربران به هر دلیلی امکان تحقیق و بررسی در این زمینه نداشته و ترجیح می دهند، از بین سیستم های اسمبل شده، نمونه ای مطابق با کاربری مورد نظر خود انتخاب نمایند. یکی از خدماتی که در مجموعه ما ارائه می شود، فروش کامپیوترهای اسمبل شده برای کاربری های مختلف می باشد. سیستم های جمع آوری شده در این مرکز، در بهینه ترین صورت ممکن به لحاظ عملکرد و قیمت، عرضه می شوند.

خرید کامپیوترهای اسمبل شده

پردازنده مرکزی، مادربرد، پردازنده گرافیکی، رم، حافظه های جانبی، پاور کیس از جمله قطعات اصلی مورد نیاز در کامپیوترها می باشند. میزان کیفیت کامپیوتر به صورت کلی بستگی به عملکرد همین قطعات اصلی مورد استفاده در آن دارد. این قطعات با توجه به کاربری مورد نظر افراد، در اولویت قرار خواهند گرفت. یکی از نقاط ضعف در اسمبل سیستم توسط کاربران این است که اولا منابع مطمئن برای کسب اطلاعات در این زمینه بسیار محدود می باشد و ثانیا مشکلاتی که کاربران در گارانتی های قطعات مختلف با آن مواجه می شوند بسیار زیاد و متعدد است. برخی از مجموعه ها مانند گروه مهندسی لعل فام در فروشگاه پی سی کالا، برای رفع این مشکل کاربران اقدام به جمع آوری سیستم های متناسب با کاربری های مختلف نموده و به صورت یکپارچه دستگاه را گارانتی می نمایند. استفاده از این خدمات، برای کاربرانی که آشنایی کافی با دنیای سخت افزارهای کامپیوتری ندارند، بهتر می باشد. در فروشگاه پی سی کالا، شما در هر نوع کاربری می توانید محصول مورد نظر خود را در بین ده ها کیس اسمبل شده با ویژگی ها و عملکردهای گوناگون انتخاب نمایید.

با توجه به نکات بیان شده، خرید سیستم های اسمبل شده از یک مجموعه معتبر با ضمانت های لازم، بسیار راحت تر و مطمئن تر از جمع آوری یک سیستم با سلیقه شخصی می باشد. به هر حال در صورتی که باز هم قصد خرید قطعه به منظور اسمبل کردن یک سیستم برای خود را دارید، می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در گروه مهندسی لعل فام استفاده نمایید. هموطنان عزیز در صورت نیاز به خرید قطعات کامپیوتری، سیستم های اسمبل شده و یا دریافت مشورت در زمینه انتخاب سخت افزار، می توانند از طریق شماره های درج شده در وب سایت پی سی کالا با همکاران کارشناس ما تماس برقرار نمایند.