ردکردن این

مهمترین ویژگی های کامپیوتر اداری

مهمترین ویژگی های کامپیوتر اداری

کامپیوتر یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز در ادارات، سازمان ها و بانک ها هستند. کاربرانی که در ادارات از انواع کامپیوتر استفاده می کنند، اغلب با نرم افزارهای حسابداری، مجموعه آفیس و مرورگرها، سروکار خواهند داشت. بکارگیری کامپیوترها در کاربری های عنوان شده، نیاز به سخت افزارهای قدرتمند و بالارده نداشته و تمامی آنها توسط سیستم های ساده نیز قابل انجام می باشند. جمع آوری یک سیستم با در نظر داشتن کاربری خاص، نیازمند به شناخت قطعات مختلف مورد استفاده و توانایی مقایسه محصولات تولید شده تحت برندهای مختلف در این بازار می باشد. با توجه به قیمت قطعات کامپیوتری در بازارهای کشور، استفاده بهینه از بودجه، بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین جهت می بایست در انتخاب و خرید قطعات برای یک کامپیوتر، ابتدا نوع کاربری و نیازها، به صورت مشخص تعیین شده و برای این کار از یک متخصص با تجربه در زمینه سخت افزار کمک گرفت. در غیر این صورت، خرید سیستم می تواند به یکی از چالش برانگیزترین کارها برای کاربران تبدیل شود. البته برخی از کارمندان بر روی سیستم های خود، کارهای مختلف گرافیکی نیز انجام میدهند. به همین منظور، بهترین کار این است که پیش از هر گونه اقدامی در جهت انتخاب و خرید، انتظاراتی که از سیستم مورد نظر خود دارید، به صورتی کامل مشخص شده باشند. یکی از خدماتی که در فروشگاه پی سی کالا، توسط گروه مهندسی لعل فام در اختیار کاربران قرار میگیرد، ارائه مشاوره در زمینه انتخاب و خرید قطعات مورد نیاز برای سیستم ها با توجه کاربری آنها می باشد. در ادامه این مطلب به شناخت خصوصیات مورد نیاز در کامپیوترهای اداری و همچنین برخی از ویژگی ها در قطعاتی که بر روی این سیستم ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت، خواهیم پرداخت.

قطعات مورد نیاز در کامپیوترهای اداری

وبگردی، نمایش فایل های فیلم و عکس، ذخیره سازی فایل ها، اجرای برنامه های ساده مانند مجموعه آفیس، نرم افزارهای حسابداری و … از جمله فعالیت های عمومی مورد نیاز بر روی سیستم های اداری هستند. قطعات سخت افزاری مورد نیاز بر روی این سیستم ها را می توان از بین نمونه های پایین رده و میان رده در برندهای مختلف انتخاب نمود. این سیستم ها، با توجه به کاربری های عمومی که در رابطه با آنها بیان شد، بهتر است از پردازنده های Pentium یا Core i3 استفاده نمایند. اگر کارمندان شما بر روی سیستم های خود نیاز به کارهای طراحی در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، پریمیر و یا برنامه های مختلف مهندسی دارند، پردازنده های Core i5 برای آنها بسیار کاربردی خواهند بود. انجام فعالیت های کاری حرفه ای در طراحی های سنگین، محاسبات پیچیده و کار با موتورهای رندرگیری، عموما نیاز به پردازنده های قدرتمند تری خواهند داشت. در این رابطه می توان از پردازنده های Core i7 اینتل در مدل های گوناگون استفاده نمود. حافظه های رم برای سیستم های اداری در کارهای معمولی بیش از 8 گیگابایت نیاز نمی شوند، اما در کاربری های سنگین تر، 16 گیگ حافظه رم می تواند مناسب باشد. حافظه های جانبی در انواع HDD و SSD بر روی انواع سیستم ها مورد استفاده هستند. برای کامپیوترهای اداری میزان فضای زیادی در سیستم های کارمندان نیاز نمی باشد. به همین جهت در اینگونه سیستم ها حافظه های 512 گیگ، کافی و 1 ترابایت ایده آل می باشند. پردازنده گرافیکی بر روی کامپیوترهای اداری به صورت عمومی مورد نیاز نمی باشند، اما در صورتی که از این سیستم ها برای کارهای گرافیکی نیز استفاده شود، حتما به کارت گرافیک هم نیاز خواهید داشت. از نظر کارشناسان گروه مهندسی لعل فام، در پی سی کالا، هر چند، سیستم های اداری عموما برای کار با برنامه های سبک و کاربری های عمومی مورد استفاده قرار میگیرند، ولی بهتر است، قطعات مورد استفاده در جمع آوری آنها از بین محصولات میان رده در برندها انتخاب شوند. چرا که برخورداری از حداقل هایی برای کاربری های بیشتر، هرچند نیازمند اندک هزینه ای بالاتر می باشد، اما با این کار علاوه بر این که در همین کاربری ها با کندی مواجه نخواهید بود، با نیم نگاهی به آینده استفاده از سیستم مورد نیاز، احتمال ضرورت در کاربری های دیگر نیز وجود دارد.

خرید کامپیوتر

برای خرید کامپیوتر، ابتدا نوع کاربری، نیازها و انتظارات خود را از سیستم به صورت دقیق مشخص کنید. با تعیین نوع کاربری می توانید قطعات مورد نیاز خود را به صورت صحیح اولویت بندی نموده و بر اساس اولویت های خود، بودجه ای که برای این کار اختصاص داده اید را مدیریت نمایید. برای انتخاب قطعات مورد نیاز خود در سیستم، نیاز به آشنایی با سخت افزارهای مختلف دارید، علاوه بر این، نیاز خواهید داشت که محصولات عرضه شده در برندهای گوناگون را به لحاظ میزان کیفیت و مناسب بودن قیمت، با یکدیگر مقایسه نمایید. گروه مهندسی لعل فام، یکی از برترین مجموعه های فعال در زمینه فروش و تعمیر انواع قطعات کامپیوتری و لپ تاپ می باشد. فروش سیستم های اسمبل شده در کاربری های گوناگون، یکی دیگر از فعالیت های این مجموعه می باشد. اگر زمان و یا شناخت کافی برای انتخاب قطعات مورد نیاز بر روی سیستم مورد نظر خود را ندارید، می توانید از کامپیوترهای اسمبل شده در این مجموعه استفاده کنید. شما مخاطبان عزیز در سراسر کشور، میتوانید برای انتخاب یک محصول مناسب از خدمات مشاوره ای در فروشگاه پی سی کالا بهره مند شوید. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و خدمات قابل ارائه توسط گروه مهندسی لعل فام، با همکاران کارشناس ما در وب سایت پی سی کالا تماس برقرار نمایید.