ردکردن این

راهنمای خرید کامپیوتر

راهنمای خرید کامپیوتر

زمانی که اولین کامپیوتر اختراع شد و مورد استفاده قرار گرفت، شاید هیچ کس پیش بینی نمی کرد که این اختراع در آینده ای بسیار نزدیک، جنبه های گوناگون زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و تا این اندازه مورد استفاده و کاربری واقع شود. امروزه ما برای انجام بسیاری از کارهای خود به کامپیوترها نیاز داریم و این نیاز به صورت روز افزون در همه جهات زندگی ما در حال گسترش می باشد. خرید کامپیوتر یکی از اولویت های اصلی برای، برخی از کاربران مانند، دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان، مدیران ادارات گوناگون و … می باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید سیستم می بایست مورد توجه خریداران قرار گیرد، نوع کاربری از دستگاه می باشد. به عبارت دیگر قبل از انتخاب و خرید یک سیستم شخصی و یا کاری، می بایست نوع استفاده، نیازها و انتظاراتی که از دستگاه دارید، به شکل دقیق مشخص باشد.

این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید، بودجه مورد نظر خود را به صورتی بهینه در بین قطعاتی که به نسبت کاربری شما، در اولویت قرار میگیرند، تقسیم بندی نمایید. با این کار می توانید بیشترین استفاده را از بودجه خود داشته باشید. کاربری های کامپیوتری در زمینه های عمومی، خانگی، اداری، محاسباتی، سرور، گرافیکی، ورک استیشن تخصصی و … تقسیم بندی می شوند. در هر یک از کاربری های بیان شده، سطحی از کیفیت در برخی از قطعات مورد نیاز می باشد. به علت وجود قطعات کامپیوتری در مدل ها و برندهای گوناگون، جمع آوری یک سیستم مناسب با توجه به نوع کاربری، کار دشوار و چالش برانگیزی می باشد. به همین جهت شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره ای گروه مهندسی لعل فام در پی سی کالا استفاده نمایید. 

شناخت گلوگاه یا همان باتل نک (Bottleneck)

اگر تجربه جمع آوری یک سیستم را داشته باشید و یا برای این کار از سرویس های قابل ارائه در فروشگاه ها استفاده کرده باشید، شاید تاکنون اصطلاح گلوگاه و یا باتل نک به گوشتان رسیده است. گلوگاه در کامپیوتر چیست و چگونه موجب ضعف عملکرد سیستم می شود. از سوی دیگر ارتباط این اصطلاح با انتخاب قطعه و اسمبل کردن سیستم چیست. برای دریافت پاسخ این سوالات، می بایست به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. نکته اول این است که فعالیت های مختلف مانند نقل و انتقالات داده و پردازش آنها در هر سیستمی، اندازه و سرعت خاصی را به خود اختصاص می دهد. دومین نکته در این رابطه این است که عملکرد دستگاه به صورت یکپارچه، نیازمند به سازگاری قطعات مورد استفاده در سرعت پردازش و انتقال داده ها می باشد. در این میان اگر قطعه ای به نسبت دیگر سخت افزارها، عملکرد ضعیف تری داشته باشد، موجب پایین آمدن سرعت فرایند انتقال داده ها به صورت عمومی در دستگاه می شود.

گلوگاه که با نام تنگنا در عملکرد سیستم نیز شناخته می شود، ناشی از عدم تناسب قطعات مورد استفاده در سیستم می باشد که بر روی سرعت و کیفیت عملکرد دستگاه به صورت عمومی تاثیر گذار می باشد. بنابراین جمع آوری سیستم های مورد استفاده در کاربری های گوناگون، می بایست به وسیله افراد خبره و با تجربه در زمینه شناخت سخت افزارهای لازم در استفاده های مختلف، انجام گیرد و یا این که برای این کار از تجربه آنها استفاده شود. گلوگاه ها، در عملکرد سیستم، موجب هدررفت میزانی از پتانسیل موجود در قطعات می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل در سیستم، کارشناسان گروه مهندسی لعل فام در مجموعه پی سی کالا، می توانند راهنمایی های بسیار کاربردی و مفیدی در اختیار کاربرانی که قصد جمع آوری کامپیوتر دارند، قرار دهند.

خرید کامپیوتر

همانطور که اشاره شد، در انتخاب و اسمبل یک سیستم مناسب می بایست، متعادل و سازگار بودن قطعات اصلی مانند، پاور کیس، مانیتور، مادربرد، هارد دیسک، پردازنده های مرکزی و گرافیکی، حافظه رم، با یکدیگر لحاظ شود. ابزارهایی هستند که برای این منظور به صورت آنلاین مورد استفاده کاربرانی که قصد جمع آوری سیستم دارند، قرار میگیرند. CPU Agent و PC-Builds نمونه هایی از محاسبه گرهای باتل نک هستند، که می توانند برای کاربران مفید بوده و در شناخت سخت افزارهای سازگار به آنها کمک کند. اما در صورتی که می خواهید جمع آوری سیستم شما به صورتی بهینه و کاربردی انجام گیرد، بهتر است این کار را به متخصصین این حوزه بسپارید.

گروه مهندسی لعل فام، در فروشگاه پی سی کالا، با سابقه و تجربه بسیار بالا در عرصه فروش قطعات کامپیوتری، انواع لپ تاپ و سیستم های اسمبل شده، یکی از برترین های کشور در این زمینه می باشد. اهمیت شناخت قطعات مختلف و سخت افزارهای تولید شده در برندهای گوناگون برای جمع آوری یک سیستم با توجه به کاربری مورد نظر، بسیار بالا است. با نگاهی گذرا به قیمت این محصولات در بازارها، به میزان اهمیت عملکرد بهینه در دستگاه خود پی خواهیم برد. کارشناسان ما در گروه مهندسی لعل فام، از حرفه ای ترین افراد در زمینه شناخت سخت افزارها بوده که می توانند سیستم مورد نظر شما را با حداقل هزینه مورد نیاز به تناسب نوع کاربری، در کمترین زمان ممکن جمع آوری نمایند. همشهریان اصفهانی و هموطنان عزیز در سراسر کشور، در صورت نیاز به این خدمات، می توانند از طریق شماره های ارائه شده در وب سایت پی سی کالا با همکاران ما تماس برقرار نمایند و از راهنمایی های آنها در این زمینه استفاده کنند.