ردکردن این

دسته بندی کامپیوترها به لحاظ نوع کاربری

امروزه رایانه ها برای طیف گسترده ای از فعالیت های انسان مورد استفاده قرار می گیرند. پردازش داده ها، طراحی مدل های سه بعدی و نقشه های مهندسی، برنامه نویسی، انجام تحقیق و پژوهش در زمینه های گوناگون، آموزش، سرگرمی، وبگردی، انجام فعالیت های اداری و پرداخت های بانکی از جمله فعالیت هایی هستند که در آنها می توان از کامپیوترها استفاده نمود. از دیگر کاربردهای این ابزار می توان به انجام خریدهای آنلاین، گیمینگ، استفاده از کاربردهای شبکه مانند اتوماسیون و … اشاره نمود. به طور کلی بخش عمده ای از فعالیت های روزمره در زندگی ما با استفاده از کامپیوترها به صورتی تسهیل شده قابل انجام می باشند. خرید انواع کامپیوتر و بکارگیری آنها یکی از اصلی ترین اولویت ها برای بسیاری از افراد از جمله دانشجویان، مهندسان، گیمرها، طراحان، برنامه نویسان و … می باشد. دسته بندی های مختلفی به لحاظ نوع ساختار و میزان کیفیت در عملکرد نهایی و … برای این محصولات تعریف شده است. اما دسته بندی بسیار مهم دیگری برای انواع کامپیوتر وجود دارد.

تقسیم بندی کامپیوترها به لحاظ نوع کاربری، یکی از مهمترین طبقه بندی هایی است که در خرید آنها مورد توجه قرار میگیرد. کارهای اداری، گیمینگ، طراحی، مهندسی و … نمونه هایی از کاربری از کامپیوترها هستند. توجه به نوع کاربری برای انتخاب قطعه و انجام خریدی بهینه، نکته بسیار حائز اهمیتی در خرید کامپیوتر می باشد. قطعات کامپیوتری در برندهای مختلفی تولید و عرضه می شوند. این محصولات در هر برند به لحاظ کیفیت سخت افزاری و کارهایی که در آنها مورد استفاده قرار می گیرند، در سه دسته پایین رده، میان رده و بالارده تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب و خرید قطعات مورد نیاز در جمع آوری یک سیستم با توجه به نوع کاربری، می بایست از تجربه متخصصین فعال در زمینه سخت افزار استفاده نمود. به همین جهت گروه مهندسی لعل فام در پی سی کالا، خدمات مشاوره ای مختلفی به کاربران در این رابطه ارائه می دهد.

مزایای پی سی در مقایسه با انواع دیگر کامپیوتر

عمده رقابتی که در خرید انواع کامپیوتر وجود دارد، بین سیستم های شخصی و یا اصطلاحا رومیزی با انواع لپ تاپ دیده می شود. عملکرد لپ تاپ ها در گذشته فاصله زیادی با کامپیوترها داشت. اما با استقبالی که کاربران در سال های گذشته از این محصولات داشتند، کمپانی های فعال در زمینه تولید، سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام دادند و اکنون تولیدات قدرتمندی از این محصولات در بازارهای کامپیوتری عرضه می شوند. لپ تاپ ها به لحاظ کاربرد، تفاوتی با انواع کامپیوتر نداشته و استفاده از آنها برای همه کاربری ها مناسب می باشد. علاوه بر این، ویژگی مجتمع بودن در آنها، قابلیت هایی مانند امکان حمل و نقل دستگاه را برای کاربران فراهم آورده است. در استفاده از لپ تاپ ها می توان بدون اتصال به برق و با استفاده از انرژی باتری، در هر مکانی آنها را بکارگرفت. وزن پایین، امکان حمل و نقل، عدم نیاز به میز، وسایل نگهدارنده، سیم و کابل های مختلف، را میتوان از جمله مزایای استفاده از لپ تاپ ها برشمرد. از دیگر ویژگی هایی که در این لوازم می توان مشاهده نمود، عدم نیاز به خرید قطعه در جمع آوری و مهارت در بستن دستگاه، می باشد.

گفتنی است، بسیاری از کاربران کامپیوترها، به دلیل عدم آشنایی با سخت افزارهای مورد نیاز در آنها، روی به خرید و استفاده از انواع لپ تاپ می آورند. به همین جهت خرید سیستم های جمع آوری شده برای کاربری های گوناگون، یکی از خدماتی است که در برخی از فروشگاه های کشور به کاربران ارائه می شود. گروه مهندسی لعل فام، در فروشگاه پی سی کالا یکی از برترین مجموعه های کشور در جمع آوری سیستم ها با توجه به نوع کاربری مورد نیاز افراد می باشد. یکی از خدمات قابل عرضه در این مرکز، ارائه مشاوره به کاربران در انتخاب و خرید قطعه با هدف اسمبل کردن سیستم مورد نظر خود است. البته در مقایسه مزایای PC و لپ تاپ با یکدیگر، باید به این نکته نیز توجه داشت، که با بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ، می توان یک کامپیوتر با عملکردی نسبتا بالاتر در همان کاربری تهیه نمود. آسیب کمتر به دلیل ثابت بودن، امکان انتخاب قطعات مورد نیاز در برندهای مختلف و دلخواه، امکان ارتقاء سیستم در صورت نیاز و استفاده از بودجه به صورت بهینه تر در خرید آنها به نسبت انواع لپ تاپ، از جمله مزایایی هستند که می توان برای استفاده از کامپیوترهای رومیزی معرفی نمود.

خرید کامپیوتر

یکی از اولویت های بسیار مهم برای برخی از کاربران در خرید و استفاده از کامپیوترها، امکان انتخاب قطعات مورد نیاز در برندهای مختلف می باشد و خرید کامپیوتر با هر نوع کاربری این امکان را به کاربران می دهد. تنها نکته ای که توجه به آن بسیار اهمیت دارد این است که، انتخاب و اسمبل قطعات در کامپیوترها نیاز به دانش تخصصی در زمینه سخت افزارهای مورد استفاده در آنها می باشد. به همین جهت توصیه می شود، در صورتی که از دانش و تخصص مورد نیاز برای این کار برخوردار نیستید، این کار را به کارشناسان فعال در این زمینه بسپارید. گروه مهندسی لعل فام یکی از معتبرترین مجموعه های عرضه کننده خدمات مشاوره ای به کاربران در رابطه با جمع آوری سیستم می باشد. همشهریان اصفهانی و هموطنان عزیز در سراسر کشور، می توانند در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا به منظور اطلاع از محصولات و خدمات موجود در این مرکز، با همکاران ما در وب سایت پی سی کالا تماس برقرار نمایید.